tisdag 4 augusti 2015

Tänk om man kunde njuta som en katt


Våra demokratiskt lagda kattsystrar turas om att ligga på bästa platsen om kvällarna.

Ikväll var det Kung Dagny som hade koll på ägorna.

Visst ser det ändå underbart skönt ut? Avslappnat insupande av det bästa som kvällen bjuder på.

Vad gjorde jag när jag kom hem från jobbet. KASTADE mig över gräsklipparen, rev runt i en rabatt och slet bort slutblommade daggkåpor, vattnade och kastade grinigt i mig en näve chips innan jag åkte till stallet.

Och så har jag två mindfulnessexperter hemma. Bättrade mig efter hemkomst två. Skar upp melon, dukade upp skinka och korv och god ost och aaaaahhhhh, ett glas rosé.

2 kommentarer:

  1. Ljuvlig bild på mindfulnessexperten! Ja de kan verkligen konsten att vara här och nu.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Ja att bara studera en katt kan vara mindfullness...dom vet hur man njuter och gör det bästa av dagen! Jag gillar också att sova och äta hi hi...
    Önskar dig den bästa av torsdagar!
    Kram Titti

    SvaraRadera