fredag 15 juni 2012

Älskar ätbart i trädgården

Kommer hem från jobbet efter en tuff vecka. Tar en sväng i köksträdgården som definitivt inte är någon succé i år.

Bönorna har skrumpnat eftersom det är så kallt. Melonen som jag gullat med svimmade av förskräckelse någon gång i juni.

Men gräslöken ståtar i kanten på trädgårdslandet. Frodigare än någonsin. De blommar som tokar och jag kan inte klippa annat än det jag äter.

Humlor i alla storlekar och färger kommer för att äta. Varsågod, det är serverat! Tänk att jag kan göra en snackbar för de trädgårdskompisarna i alla fall.




4 kommentarer:

  1. Vilken fin bild, du har fångat humlan i rätt ögonblick.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Skrattar gott åt din melonformulering :)
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Huff da, så uheldig du har vert med din kjøkkenhage.
    Jeg har lagt dekke over min kjøkkenhage, så de å bli ødelagt av slipper kulde og vind:)
    Takk for koselig helsing på min blogg:)
    Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

    SvaraRadera